Op deze pagina vindt u de veelgestelde vragen. De verschillende vragen en antwoorden zijn onderverdeeld in logische categorieën.

  • Top 5 veelgestelde vragen
    • Waarom zou ik overstappen naar Allsecur?

      5 goede redenen om voor de autoverzekering van Allsecur te kiezen:

      1. Uitstekende dekking voor een scherpe prijs. U heeft standaard geen eigen risico. En als u een Inzittendenverzekering heeft zijn u en uw gezinsleden ook verzekerd als u bij een ander in de auto stapt. Onafhankelijke vergelijkingssites als Independer en Verzekeringssite geven onze online autoverzekering 5 sterren, de hoogste kwaliteitsscore. We zijn niet voor niets al 3 jaar op rij door verzekeringssite, uitgeroepen tot ‘Beste Keuze' en 'meest gekozen autoverzekering' bij Independer.nl
      2. Verrassend goede service. U krijgt ieder jaar een nieuw aanbod op maat met de actuele premie en een vrijblijvend dekkingsadvies. Zo betaalt u nooit teveel. En u heeft standaard de Allsecur Onderweg Service: zo weet u altijd of u veilig verder kunt rijden.
      3. Gemak. U kunt elke dag opzeggen en kiest zelf uw dekking. Zo betaalt u nooit voor iets dat u niet nodig heeft. Ook kunt u 24 uur per dag al uw verzekeringszaken online regelen en aanpassen.
      4. Sterke partners: Onze pechhulp via Allianz Global Assistance gaat verder dan die van vele andere verzekeraars. Zo krijgt u standaard hulp bij pech in uw woonplaats en proberen we ter plekke uw schade te repareren, zodat u direct verder kunt rijden. Bij reparatie via Topherstel bieden wij u extra service. Ruitschade wordt vakkundig gerepareerd door Autotaalglas en Carglass.
      5. Betrouwbaar. Allsecur is onderdeel van Allianz, één van de grootste financiële instellingen ter wereld. Zo kunt u ervan op aan dat wij ook uitbetalen wanneer u daar recht op heeft. Onze voorwaarden zijn kort en begrijpelijk, zonder kleine lettertjes. Zo weet u waar u aan toe bent. Toch niet tevreden? Dan proberen we daar altijd samen uit te komen. Lukt dat niet, dan kunt u een klacht indienen bij het onafhankelijke Kifid.

       

    • Wordt mijn autoverzekering ieder jaar stilzwijgend verlengd ?

      Nee. U krijgt elk jaar een nieuw aanbod voor uw autoverzekering met daarin uw nieuwe premie en ons advies voor uw dekking. Het kan bijvoorbeeld verstandiger zijn om uw wat oudere auto niet meer Volledig Casco te verzekeren. Wilt u niets veranderen aan uw autoverzekering? Dan hoeft u niets te doen en houdt u dezelfde dekking. Bij Allsecur kunt u uw autoverzekering dagelijks opzeggen.

    • Is een autoverzekering van Allsecur altijd de goedkoopste ?

      Niet altijd, maar Allsecur hoort wel bij de voordeligste aanbieders van autoverzekeringen. Omdat we efficiënt werken, zijn onze kosten laag. En we kennen de risico's goed. Daarom kunnen we iedere premie op maat berekenen. Bij Allsecur krijgt u een uitstekende autoverzekering met een uitgebreide service. De premie is scherp als het kan en iets hoger als dat nodig is.

    • Wat te doen als ik schade heb?

      Geef uw schade zo snel mogelijk aan ons door. Wij zijn dag en nacht bereikbaar en regelen direct hulp voor u. Meldt u schade:

      1. Online 
      2. Door te bellen naar 073-548 5000
      3. Allsecur
        Afdeling Schadeafhandeling
        Postbus 1951
        5200 BZ Den Bosch

      Vergeet niet om een schadeformulier in te vullen en naar ons op te sturen als u een schade heeft waar een tegenpartij bij betrokken is. Is de schade veroorzaakt door diefstal, joyriding, inbraak of vandalisme, of is uw auto aangereden door een onbekende dader? Doe dan direct aangifte bij de politie en stuur het proces-verbaal naar ons op.

      Tip: Weten hoe snel wij uw schadeherstel regelen? Kijk op onze pagina Hoe regelen wij uw schade.

    • Als ik mijn auto verkoop en een nieuwe auto aanschaf, wat doe ik dan met mijn autoverzekering?

      Dan kunt u Allsecur bellen via 073-548 5000 of dit zelf aanpassen in uw 'Mijn Allsecur' omgeving. Geef uw nieuwe kenteken en uw meldcode door dan sturen wij u een nieuwe polis.

  • Over Allsecur
    • Wie is Allsecur?

      Allsecur is een online autoverzekeraar. Bij ons sluit u via internet of telefonisch een autoverzekering af. Ons kantoor staat in Den Bosch. Allsecur is onderdeel van Allianz, maar werkt onder een eigen naam en heeft een eigen organisatiestructuur. Allianz Nederland is een onderdeel van Allianz Group, een van de grootste financiële instellingen ter wereld. Allsecur is ook actief in Duitsland, Italië, Spanje en Ierland, maar dan onder andere merknamen. Voor online autoverzekeringen bent u dus bij Allsecur aan een vertrouwd adres.

    • Waarom zou ik overstappen naar Allsecur?

      5 goede redenen om voor de autoverzekering van Allsecur te kiezen:

      1. Uitstekende dekking voor een scherpe prijs. U heeft standaard geen eigen risico. En als u een Inzittendenverzekering heeft zijn u en uw gezinsleden ook verzekerd als u bij een ander in de auto stapt. Onafhankelijke vergelijkingssites als Independer en Verzekeringssite geven onze online autoverzekering 5 sterren, de hoogste kwaliteitsscore. We zijn niet voor niets al 3 jaar op rij door verzekeringssite, uitgeroepen tot ‘Beste Keuze' en 'meest gekozen autoverzekering' bij Independer.nl
      2. Verrassend goede service. U krijgt ieder jaar een nieuw aanbod op maat met de actuele premie en een vrijblijvend dekkingsadvies. Zo betaalt u nooit teveel. En u heeft standaard de Allsecur Onderweg Service: zo weet u altijd of u veilig verder kunt rijden.
      3. Gemak. U kunt elke dag opzeggen en kiest zelf uw dekking. Zo betaalt u nooit voor iets dat u niet nodig heeft. Ook kunt u 24 uur per dag al uw verzekeringszaken online regelen en aanpassen.
      4. Sterke partners: Onze pechhulp via Mondial Assistance gaat verder dan die van vele andere verzekeraars. Zo krijgt u standaard hulp bij pech in uw woonplaats en proberen we ter plekke uw schade te repareren, zodat u direct verder kunt rijden. Bij reparatie via Topherstel bieden wij u extra service. Ruitschade wordt vakkundig gerepareerd door Autotaalglas en Carglass.
      5. Betrouwbaar. Allsecur is onderdeel van Allianz, één van de grootste financiële instellingen ter wereld. Zo kunt u ervan op aan dat wij ook uitbetalen wanneer u daar recht op heeft. Onze voorwaarden zijn kort en begrijpelijk, zonder kleine lettertjes. Zo weet u waar u aan toe bent. Toch niet tevreden? Dan proberen we daar altijd samen uit te komen. Lukt dat niet, dan kunt u een klacht indienen bij het onafhankelijke Kifid.
    • Is een autoverzekering van Allsecur altijd de goedkoopste?

      Niet altijd, maar Allsecur hoort wel bij de voordeligste aanbieders van autoverzekeringen. Omdat we efficiënt werken, zijn onze kosten laag. En we kennen de risico's goed. Daarom kunnen we iedere premie op maat berekenen. Bij Allsecur krijgt u een uitstekende autoverzekering met een uitgebreide service. De premie is scherp als het kan en iets hoger als dat nodig is.

    • Is Allsecur een prijsvechter?

      Nee. Allsecur biedt een uitstekende autoverzekering tegen een scherpe prijs. Onze lage tarieven zijn mogelijk door onze goede kennis van de verzekeringsrisico's en lage kosten. Maar we vinden een uitgebreide dekking en service van onze autoverzekering ook belangrijk. Onafhankelijke vergelijkingssites zoals Independer en Verzekeringssite beoordelen de dekking van de autoverzekeringen van Allsecur met de maximale score van vijf sterren.

    • Wat kan ik doen als ik een klacht over Allsecur heb?

      Heeft u een klacht of bent u het niet eens met een beslissing van een van onze medewerkers? Neem dan contact met ons op, zodat wij het kunnen bespreken. Komt u er met onze medewerker niet uit, dien dan de klacht in bij onze directie. Bent u niet tevreden over onze oplossing, dan kunt u uw klacht voorleggen aan het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (www.kifid.nl) of aan de rechter.

      De AFM (Autoriteit Financiële Markten) houdt een register bij van verleende vergunningen aan Financiële dienstverleners zoals Allsecur. Meer informatie over de verleende vergunning(en) aan Allsecur kunt u in dit register vinden (www.kifid.nl). Ons AFM vergunningsnummer is 12017252.

    • Waarom is Allsecur uitgeroepen tot 'Meest gekozen autoverzekering 2012'?

      Voor het toekennen van de Award heeft Independer.nl gekeken naar drie aspecten die voor consumenten belangrijk zijn bij het kiezen van een autoverzekering:

      • premie
      • kwaliteit van de dekking
      • geboden service door de verzekeraar

      Meer informatie over de award.

       

  • Autoverzekering
    • Op welke punten moet ik letten als ik autoverzekeringen vergelijk?

      Het is belangrijk dat u bij alle verzekeraars hetzelfde vergelijkt. Kies daarom eerst de hoofddekking die u wilt afsluiten. Kijk dan welke aanvullende dekkingen bij u passen. Kijk dan goed naar de (vaak grote) verschillen bij de verschillende verzekeraars.

      Algemeen

      • Wat is de premie?
      • Hoe hoog is het eigen risico?
      • Hoeveel korting ontvangt u voor uw schadevrije jaren?
      • Hoeveel valt u terug in uw schadevrije jaren bij een ongeval?
      • Hoe en wanneer kunt u de verzekeraar bereiken? Kunt u ook bellen of alleen via internet contact opnemen? Kunt u er 7 dagen per week, 24 uur per dag terecht?
      • Waar kunt u uw schade laten herstellen? Mag u zelf kiezen? Heeft de verzekeraar afspraken gemaakt met een goede schadehersteller?
      • Wordt uw auto bij schade (bij volledig casco) gehaald- en gebracht of krijgt u vervangend vervoer? Is uw aanhangwagen/caravan ook meeverzekerd? Ook als deze is losgekoppeld?
      • Ontvangt u ieder jaar een actueel premievoorstel en een dekkingsadvies?

      Aanvullende dekkingen

      • Nieuwwaarde: Wat krijgt u precies uitgekeerd als uw nieuwe auto onherstelbaar beschadigd is? Het verschil kan oplopen tot duizenden euro’s.
      • Inzittenden: Krijgt u de werkelijke schade vergoed of een vast bedrag? Zijn u en uw inwonende gezinsleden ook verzekerd als zij bij iemand anders in de auto stappen?
      • Rechtsbijstand: Krijgt u ook juridische hulp bij problemen bij koop, verkoop of onderhoud bij een merkdealer?
      • Pechhulp: wordt u ook in uw eigen woonplaats geholpen? Wordt geprobeerd uw auto ter plekke te repareren of wordt deze direct afgesleept? Krijgt u vervangend vervoer
    • Hoe wordt de premie berekend voor mijn autoverzekering?

      Allsecur berekent voor iedere verzekeringsnemer een premie op maat. Hoeveel premie u betaalt hangt af van de dekkingen die u heeft gekozen. Welke hoofddekking heeft u en welke aanvullende dekkingen wilt u daar eventueel bij afsluiten? Om uw premie precies te berekenen kijken we ook naar:

      • uw persoonlijke gegevens, zoals uw leeftijd en woonplaats.
      • de kenmerken van uw auto, zoals cataloguswaarde en gewicht
      • het aantal schadevrije jaren die u heeft opgebouwd.
    • Waarom zou ik overstappen naar Allsecur?

      5 goede redenen om voor de autoverzekering van Allsecur te kiezen:

      1. Uitstekende dekking voor een scherpe prijs. U heeft standaard geen eigen risico. En als u een Inzittendenverzekering heeft zijn u en uw gezinsleden ook verzekerd als u bij een ander in de auto stapt. Onafhankelijke vergelijkingssites als Independer en Verzekeringssite geven onze online autoverzekering 5 sterren, de hoogste kwaliteitsscore. We zijn niet voor niets in 2009 èn in 2010, door verzekeringssite, uitgeroepen tot ‘Beste Keuze'.
      2. Verrassend goede service. U krijgt ieder jaar een nieuw aanbod op maat met de actuele premie en een vrijblijvend dekkingsadvies. Zo betaalt u nooit teveel. En u heeft standaard de Allsecur Onderweg Service: zo weet u altijd of u veilig verder kunt rijden.
      3. Gemak. U kunt elke dag opzeggen en kiest zelf uw dekking. Zo betaalt u nooit voor iets dat u niet nodig heeft. Ook kunt u 24 uur per dag al uw verzekeringszaken online regelen en aanpassen.
      4. Sterke partners: Onze pechhulp via Mondial Assistance gaat verder dan die van vele andere verzekeraars. Zo krijgt u standaard hulp bij pech in uw woonplaats en proberen we ter plekke uw schade te repareren, zodat u direct verder kunt rijden. Bij reparatie via Topherstel bieden wij u extra service. Ruitschade wordt vakkundig gerepareerd door Autotaalglas en Carglass.
      5. Betrouwbaar. Allsecur is onderdeel van Allianz, één van de grootste financiële instellingen ter wereld. Zo kunt u ervan op aan dat wij ook uitbetalen wanneer u daar recht op heeft. Onze voorwaarden zijn kort en begrijpelijk, zonder kleine lettertjes. Zo weet u waar u aan toe bent. Toch niet tevreden? Dan proberen we daar altijd samen uit te komen. Lukt dat niet, dan kunt u een klacht indienen bij het onafhankelijke Kifid.
    • Is een autoverzekering van Allsecur altijd de goedkoopste?

      Niet altijd, maar Allsecur hoort wel bij de voordeligste aanbieders van autoverzekeringen. Omdat we efficiënt werken, zijn onze kosten laag. En we kennen de risico's goed. Daarom kunnen we iedere premie op maat berekenen. Bij Allsecur krijgt u een uitstekende autoverzekering met een uitgebreide service. De premie is scherp als het kan en iets hoger als dat nodig is.

    • Welke opzegtermijn heeft mijn huidige verzekeraar?

      Vanaf 1 maart 2010 mogen autoverzekeraars uw contract niet meer stilzwijgend verlengen.

      Heeft u een lopende polis die al langer dan 1 jaar loopt? Dan kunt u vanaf 1 maart 2010 dagelijks opzeggen. U moet vaak wel rekening houden met een opzegtermijn van 1 maand.

      Heeft u een lopende polis die nog geen jaar loopt? Dan kunt u vanaf de datum dat uw verzekering 1 jaar loopt dagelijks opzeggen.U moet vaak wel rekening houden met een opzegtermijn van 1 maand.

      Let op: in enkele gevallen kan het zijn dat de looptijd van uw lopende polis langer dan 1 jaar is. Dan geldt bovenstaande wanneer u 2 jaar leest ipv 1 jaar.

    • Hoe kan ik mijn autoverzekering bij Allsecur opzeggen?

      Bij Allsecur kunt u dagelijks uw autoverzekering opzeggen. Opzeggen kan door ons te bellen via 073-548 5000.

    • In welke landen ben ik verzekerd?

      Met onze autoverzekering bent u verzekerd in Europa en alle landen die grenzen aan de Middellandse Zee en aangegeven staan op de groene kaart. De autoverzekering is niet geldig in landen die zijn doorgestreept op de groene kaart.

    • Hoe weet ik waarvoor ik verzekerd ben?

      Op uw polis staan de dekkingen die u gekozen heeft, met de verzekerde bedragen. Dat kunt u ook altijd nakijken via Mijn Allsecur.

    • Hoe bepaal ik welke extra dekkingen voor mij handig zijn?

      Op de overzicht dekkingen pagina vindt u een overzicht met uitleg van alle aanvullende dekkingen. Daar krijgt u handige informatie waarmee u eenvoudig kunt bepalen welke aanvullende dekkingen u wilt afsluiten.

    • Waarom verschilt mijn premie als ik deze nu bereken op Allsecur.nl?

      Dat kan verschillende oorzaken hebben. Elk jaar bekijken wij op verschillende momenten onze premie opnieuw. U sluit uw autoverzekering altijd voor een jaar af, dus als u binnen dat jaar op onze website uw premie berekent is het mogelijk dat u duurder of goedkoper uitkomt in de berekening. De premie op de website is altijd de meest actuele. Elk jaar sturen wij u een verlengingsvoorstel met de nieuwste premie en ons advies voor uw dekking. Verschilt uw premie dan nog steeds met de premie op de website? Dan kan het te maken hebben met onze productwijziging van 15 juli 2013. Per deze datum zijn wij overgegaan van Vrije Reparatiekeuze naar Reparatiesturing bij een Tophersteller. Hierdoor is ons product gewijzigd en daarmee ook onze premie.

  • Schade melden
    • Wat te doen als ik schade heb?

      Geef uw schade zo snel mogelijk aan ons door. Wij zijn dag en nacht bereikbaar en regelen direct hulp voor u. Meldt u schade:

      1. Online 
      2. Door te bellen naar 073-548 5000
      3. Allsecur
        Afdeling Schadeafhandeling
        Postbus 1951
        5200 BZ Den Bosch

      Vergeet niet om een schadeformulier in te vullen en naar ons op te sturen als u een schade heeft waar een tegenpartij bij betrokken is. Is de schade veroorzaakt door diefstal, joyriding, inbraak of vandalisme, of is uw auto aangereden door een onbekende dader? Doe dan direct aangifte bij de politie en stuur het proces-verbaal naar ons op.

      Tip: Weten hoe snel wij uw schadeherstel regelen? Bekijk dan de pagina Hoe regelen wij autoschade?.

       

    • Wanneer gebruik ik een schadeformulier?

       U hoeft niet altijd een schadeformulier in te vullen. Dat is alleen nodig:

      - Bij een aanrijding met een persoon, dier of object waarbij de persoon of eigenaar een schadeformulier kan ondertekenen. Ter plekke of achteraf.
      - Bij aanrijdingen met een onbekende persoon of dier van onbekende eigenaar.
      - Bij vandalisme.

      In alle andere gevallen heeft u geen schadeformulier nodig. U heeft dus geen schadeformulier nodig bij ruitschade, hagel, storm, inbraak, diefstal of joyriding. In een enkel geval hebben we wel een schadeformulier nodig bij een aanrijding met een vast object (opstal, hekwerk, luifel, vangrail) waarbij de tegenpartij niet bekend is. Als we dit nodig hebben, vragen we erom.

      Lees ook onze tips bij het invullen van uw schadeformulier.

       

    • Hoe kom ik aan een schadeformulier?

      U kunt een schadeformulier downloaden. Lees ook onze tips bij het invullen van uw schadeformulier.

    • Zit er een Tophersteller bij mij in de buurt?

      U kunt de dichtstbijzijnde Tophersteller vinden op de website van Topherstel.

      Let op: Meld schade altijd wel zo snel mogelijk bij ons. Dit kan online via schade melden op onze website of door te bellen met een van onze medewerkers via 073-548 5000.

    • Verandert mijn premie door schade?

      Als de tegenpartij aansprakelijk is en we kunnen de schade op de tegenpartij verhalen, dan blijft uw premie hetzelfde. Is de schade door uw schuld veroorzaakt, dan gelden de volgende regels:

      • Heeft u in het afgelopen jaar schade gehad die wij hebben vergoed? Dan krijgt u minder Bonus Malus-korting. De Bonus Malus tabel vindt u in onze polisvoorwaarden. Ook uw schadevrije jaren worden verminderd. U kunt er ook voor kiezen om de schade toch nog zelf te betalen. Dat kan binnen 12 maanden nadat wij de schade hebben vergoed. Als u het hele schadebedrag aan ons terugbetaalt, dan krijgt u weer uw oude Bonus Malus-korting terug.
      • Als uw schade onder de Beperkt Casco dekking valt, heeft dit geen nadelige invloed op uw Bonus Malus-korting. U stijgt gewoon op de Bonus-Malus ladder.
      • Bent u voor Bonusgarantie verzekerd en heeft u schade door eigen schuld? Dan houdt u uw Bonus Malus-korting. Let op: dit geldt voor maximaal één schade door uw schuld per jaar. Uw schadevrije jaren worden wel verminderd.

       

    • Mag ik mijn schade overal laten herstellen?

      Dat hangt af van uw dekking. Kijk op uw polisblad hoe u verzekerd bent. Heeft u gekozen voor Vrije Reparatiekeuze? Dan kunt u overal uw schade laten herstellen. Voor ruitvervanging en –reparatie moet de garage wel zijn aangesloten bij de Bovag of Focwa of een merkdealer zijn.

      Heeft u gekozen voor Reparatiesturing? Dan moet u schade laten repareren door een hersteller waar wij mee samenwerken. Voor ruitschade is dit Carglass, Autotaalglas en Glasgarage. Voor blikschade is dit Topherstel. U bent dan gegarandeerd van snelle en vakkundige reparatie. Bij Topherstel krijgt u extra voordeel. U krijgt:

      • 4 jaar garantie op de reparatie
      • Uw auto wordt van binnen en buiten gereinigd
      • De rekening wordt direct naar ons gestuurd

      Bent u Volledig Casco verzekering? Dan krijgt u vervangend vervoer of uw auto wordt gehaald en gebracht.

    • Hoe snel wordt mijn schade hersteld?

      Hoe snel is het schadeherstel geregeld en hoe snel krijgt u uitbetaald? Dat hangt af van de soort schade die u heeft en hoe u verzekerd bent. Meld in ieder geval uw schade altijd zo snel mogelijk bij ons.

      • Blikschade? Als u de schade heeft gemeld, maken wij een inschatting van de kosten van de schade. Als het om een groter bedrag gaat, komt een expert kijken hoe groot de schade is. De expert komt meestal binnen 2 dagen nadat hij de opdracht heeft gekregen. De reparateur kan u een inschatting geven van het bedrag. Hoe groter de schade is, hoe langer het schadeherstel zal duren. U kunt uw auto laten repareren door uw eigen garage. U kunt ook kiezen voor een Tophersteller. Een Tophersteller biedt voordelen:
        1. Standaard voor elke verzekerde 4 jaar garantie op de reparatie
        2. Bent u WA Volledig Casco verzekerd?
          • De Tophersteller stuurt de rekening rechtstreeks naar ons
          • U krijgt vervangend vervoer of
          • U kunt gebruikmaken van de haal- en brengservice (voor uw auto)
      • Ruitschade? Als u daarvoor verzekerd bent kunt u Allsecur bellen voor reparatie. We verbinden u dan direct door met onze glasherstellers en betalen de rekening rechtstreeks aan de glashersteller.
      • Letselschade? Omdat dit vaak erg ingewikkeld is, kan dit lang duren, soms meer dan 1 jaar. Zeker als er een tegenpartij bij betrokken is.

      Als u uw schade laat repareren door bedrijven waarmee wij samenwerken, gaat de rekening altijd rechtstreeks naar ons. Daar heeft u dus geen omkijken naar. En uw schadeherstel wordt goed en snel geregeld.

    • Is de schade ook gedekt als ik iemand anders in mijn auto laat rijden?

      Ja. Als eigenaar mag u een ander in de auto laten rijden. Deze persoon moet dan wel een rijbewijs hebben dat in Nederland geldig is. Als deze bestuurder schade veroorzaakt, kunnen wel uw Bonus Malus-korting en de schadevrije jaren die u hebt opgebouwd omlaag gaan. Als er altijd iemand anders in uw auto rijdt, moet u dit aan ons doorgeven.

    • Wanneer kan ik mijn claim indienen bij het Waarborgfonds Motorverkeer?

      Heeft u schade zonder dader? En bent u niet Volledig Casco of voor rechtsbijstand bij Allsecur verzekerd? Dan kunt u zelf een claim indienen bij het Waarborgfonds motorverkeer. Controleer of u wellicht in aanmerking komt voor een vergoeding voor uw schade bij Schadezonderdader.nl

  • Betalen
    • Hoe en wanneer betaal ik de premie voor mijn online autoverzekering?

      • U kunt uw premie voor uw autoverzekering betalen per automatische incasso of per (digitale)acceptgiro, ookwel AcceptEmail genoemd. Betaalt u per maand, dan kan dit alleen per automatische incasso. U kunt per (digitale)acceptgiro ook per kwartaal of per jaar betalen.
      • Betaalt u per automatische incasso? Dan wordt de premie 1 à 2 dagen nadat uw polis is ingegaan van uw rekening afgeschreven. Als u uw verzekering opzegt, storten wij de premie die u te veel heeft betaalt na 56 dagen terug.
      • Wilt u uw online autoverzekering veranderen? Dan bekijken wij opnieuw uw gegevens, net als bij een nieuwe verzekering. Als u uw verzekering verandert, kan uw premie hoger of lager worden. Soms kan het zijn dat wij uw auto niet meer kunnen verzekeren.
      • Wij kunnen openstaande (premie)bedragen verrekenen met schadevergoedingen die wij aan u moeten uitkeren.
      • U moet de premie vooruit betalen, maar uiterlijk binnen 30 dagen nadat u deze verschuldigd bent.
    • Kan ik mijn premie in termijnen betalen?

      U kunt op verschillende manieren uw premie betalen voor uw autoverzekering: per automatische incasso of per (digitale)acceptgiro, ookwel AcceptEmail genoemd. Betaalt u per maand, dan kan dit alleen per automatische incasso. Kwartaal- of jaarbetalingen zijn ook mogelijk per acceptgiro.

    • Krijg ik korting als ik per jaar betaal?

      Nee, u krijgt dan geen korting.

    • Wat is IBAN?

      IBAN staat voor International Bank Account Number. Vanaf februari 2014 zal het IBAN de huidige rekeningnummers vervangen. Het Nederlandse IBAN is als volgt opgebouwd:

      • NL voor landcode
      • 2 cijfers als controlegetal
      • 4 letters die de bank aanduiden
      • 10 cijfers, het huidige rekeningnummer aangevuld met nullen.

       

    • Waarom over naar IBAN?

      Met IBAN worden internationale transacties tussen rekeningen en banken in verschillende landen makkelijker. Na 1 februari 2014 gebruiken we in Nederland alleen nog maar IBAN als rekeningnummer. Elke rekeninghouder in Nederland krijgt hiermee te maken. Alle betaal- en spaarrekeningnummer worden automatisch omgezet in een internationaal rekeningnummer: IBAN.

    • Waar kan ik meer lezen over IBAN?

      U vindt alle informatie over IBAN op de website Over op IBAN.

    • Hoe vind ik het IBAN-nummer?

      U vindt uw IBAN in Internet Bankieren, op uw betaalpas en op uw rekeningafschriften.

    • Moet ik IBAN gebruiken voor betalingen aan Allsecur?

      Ja. Het IBAN vervangt het huidige 9-cijferige rekeningnummer, dus ook betalingen aan Allsecur moet u het IBAN gebruiken.

    • Ik heb geld overgemaakt naar het ‘oude’ rekeningnummer van Allsecur. Komt dit geld wel aan?

      Ja. Allsecur is nu al overgestapt op IBAN. Tot februari 2014 kunt u en met het ‘oude’ rekeningnummer betalen en met IBAN. Vanaf februari 2014 kunt u geen betalingen meer doen met een 9-cijferig rekeningnummer en moet u altijd het IBAN gebruiken.

    • Moet ik het IBAN ook doorgeven aan Allsecur

      Nee. Allsecur past zelf uw rekeningnummer aan naar IBAN.

    • Wat is BIC?

      Elke bank heeft een eigen BIC (Bank Identificatie Code). Bij een betaling of incasso binnen Europa moet naast het IBAN de BIC worden ingevoerd.

  • Onderweg Service
    • Voor wie is de Onderweg Service?

      Voor alle Allsecur klanten

    • Vanaf wanneer kan ik deze service gebruiken?

      Vanaf dat u klant bent bij Allsecur en een actieve polis heeft.

    • Tot wanneer kan ik deze service gebruiken?

      De Onderweg Service kunt u gratis gebruiken zolang u klant bent en u een actieve polis heeft.

    • Moet ik iets betalen voor de Onderweg Service?

      Nee, Allsecur neemt deze kosten voor haar rekening. U betaalt alleen de normale lokale belkosten of de kosten voor mobiel bellen.

    • Hoe werkt de Onderweg Service?

      U kunt 24 uur per dag, 7 dagen per week bellen naar 073-548 5000 voor:

      • Advies nodig? U kunt terecht met al uw vragen of u wel veilig verder kunt rijden met uw auto.
      • Pechhulp nodig?
        • Bent u verzekerd voor Pechhulp bij Allsecur, dan stuurt Allsecur direct een monteur naar u toe.
        • Bent u niet verzekerd voor Pechhulp maar wilt u wel geholpen worden? Wij regelen graag een Allsecurmonteur. De kosten zijn dan wel voor uw eigen rekening.
        • Bent u voor pechhulp verzekerd, maar niet bij Allsecur? Wij verbinden u graag door.
      • Garage nodig?
        • Wij maken graag een afspraak voor u bij uw eigen garage of bij een Tophersteller.
    • Wanneer kan ik bellen?

      U kunt 24 uur per dag, 7 dagen per week bellen, het hele jaar door.

    • Moet ik mij voor de Onderweg Service aanmelden?

      Dat hoeft niet. Als Allsecur klant kunt u deze gratis service meteen gebruiken.

    • Waarom krijg ik deze gratis service bij mijn autoverzekering?

      Wij denken dat service altijd beter kan. Daarom kijken wij steeds hoe we het onze klanten nog gemakkelijker kunnen maken. Hoe we u nog beter van dienst kunnen zijn. Bijvoorbeeld met de Onderweg Service. Eén telefoontje en u weet meteen of u veilig verder kunt rijden.

    • Wie regelt de Onderweg Service voor mij?

      Als u belt naar de Onderweg Service, zorgt Allianz Global Assistance ervoor dat u meteen wordt geholpen. Zij zijn de grootste pechhulpverlener in Europa en hebben jarenlange ervaring met auto's en alles wat daarmee te maken heeft. Allianz Global Assistance regelt ook de Allsecur Pechhulp.

    • Weet ik meteen of ik verder kan rijden als ik de Onderweg Service bel?

      Dat ligt aan uw vraag. Wij hebben veel ervaring en geven u een zo duidelijk mogelijk advies. Het kan zijn dat we niet precies weten wat er aan de hand is. Dat vertellen we u dan ook. We geven u dan het advies even bij een garage langs te gaan. Wij maken graag een afspraak voor u.

  • Algemeen
    • Wat doen jullie met mijn contactgegevens?

      We gebruiken uw gegevens alleen voor het uitvoeren van uw verzekering en om u daarover informatie te kunnen geven. Op het moment dat u een verzekering afsluit — en daarna — kan Allsecur u naar uw persoonsgegevens en eventuele andere gegevens vragen. Wij verwerken deze gegevens volgens het Reglement Verwerking Persoonsgegevens Allianz Nederland Groep. Hierin hebben wij de regels van de Wet bescherming persoonsgegevens en de gedragscode ‘Verwerking Persoonsgegevens Financiële instellingen’ uitgewerkt.

    • Wat kan ik doen als ik een klacht over Allsecur heb?

      We houden van tevreden klanten. Daarom doen we iedere dag ons best voor. Bent u toch niet tevreden over onze dienstverlening? Meld dan uw klacht via klacht@allsecur.nl.

      Wat kunt u van ons verwachten?
      We gaan direct met uw klacht aan de slag en doen er alles aan om deze naar tevredenheid op te lossen. Omdat wij zorgvuldig omgaan met uw klacht en soms een paar dingen moeten uitzoeken, kunnen wij u niet direct antwoord geven. U ontvangt van ons uiterlijk binnen 10 werkdagen een reactie.

      Bent u niet tevreden over de afhandeling van de klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan onze directie. Toch nog niet tevreden? Dan kunt u dit melden bij het onafhankelijke Kifid. Deze stichting bemiddelt tussen u en Allsecur en neemt eventueel een bindende beslissing:

      Stichting Klachteninstituut Financiële Dienstverlening
      Postbus 93257
      2509 AG Den Haag

      De AFM (Autoriteit Financiële Markten) houdt een register bij van verleende vergunningen aan financiële dienstverleners zoals Allsecur. In dit register vindt u ook meer informatie over de vergunning(en) die aan Allsecur zijn verleend (www.afm.nl). Ons AFM vergunningsnummer is 12017252.

       

    • Hoe snel kan ik verzekerd zijn bij Allsecur?

      • Heeft u een nieuwe autoverzekering aangevraagd? Dan bent u voorlopig verzekerd voor 7 dagen. Daarna bent u definitief verzekerd tenzij wij u hierover andere informatie geven.
      • De autoverzekering gaat in op de datum die op uw polis staat. U kunt deze ook via uw Mijn Allsecur account bekijken.
      • De dekking begint nooit eerder dan het tijdstip waarop de autoverzekering is afgesloten. Schade die voor de ingangsdatum is gemaakt, vergoeden wij niet.
      • Vanaf de datum waarop u de autoverzekering afsluit heeft u 14 dagen bedenktijd. In die periode kunt u, zonder enige verplichting, uw autoverzekering ongedaan maken. Heeft u al premie betaald, dan betalen wij die helemaal terug.
    • Helpt Allsecur mij bij het opzeggen van mijn autoverzekering?

      Jazeker. We hebben al een standaard opzegbrief voor u opgesteld. Deze kunt u opsturen naar uw huidige verzekeraar.

  • Schadevrije jaren
    • Wat moet u weten over schadevrije jaren

      Er bestaat veel onduidelijkheid over schadevrije jaren. Hieronder de meest belangrijke dingen die u moet weten.

      Wat zijn

      • Schadevrije jaren zijn niet hetzelfde als een BM-trede.
      • Schadevrije jaren zijn niet gekoppeld aan een BM-trede.
      • Een verzekering wordt afgesloten met het aantal schadevrije jaren dat de klant aangeeft. Na 20 dagen wordt dit aantal gecontroleerd in Roy-data en zo nodig aangepast.

      Opbouw

      • De verzekeringsnemer bouwt schadevrije jaren op.
      • De regelmatige bestuurder bouwt geen schadevrije jaren op.
      • Het aantal jaren dat u uw rijbewijs heeft is niet uw aantal schadevrije jaren.
      • Uw vorige verzekeraar bepaalt hoeveel schadevrije jaren u heeft opgebouwd.

      Aantonen

      • Alleen de klant kan nagaan hoe zijn schadevrije jaren zijn opgebouwd bij zijn vorige verzekeraar. Allsecur mag dit niet opvragen (Wet Bescherming Persoonsgegevens).
      • Schadevrije jaren kunnen alleen worden aangetoond met een royementsverklaring of met een leaseverklaring.
      • Verklaringen worden beoordeeld en bepaald hoeveel schadevrije jaren overgenomen worden.
      • Een werkgeversverklaring is geen bewijs van opgebouwde schadevrije jaren.

      Overdragen

      •   Schadevrije jaren kunt u overdragen aan uw partner.

      Schade

      • Bij een schade verliest u meerdere schadevrije jaren.
      • U kunt een negatief aantal schadevrije jaren hebben (malus registratie).
      • Een negatief aantal schadevrije jaren wordt niet door alle verzekeraars geaccepteerd. Bonusgarantie beschermt uw korting. Bij schade verliest u wel schadevrije jaren.

      Gebruik

      • Ongebruikte schadevrije jaren vervallen na 12 maanden.
      • Pas na beëindiging van een verzekering worden uw schadevrije jaren in Roy-data gezet.
      • Op een geschorste polis blijven uw schadevrije jaren in gebruik.
      • U kunt uw schadevrije jaren op 1 auto tegelijk gebruiken.
      • Schadevrije jaren kunnen maar bij 1 verzekeraar tegelijk in gebruik zijn.
    • Hoeveel schadevrije jaren heb ik op mijn naam geregistreerd staan?

      Heeft u de laatste 12 maanden een autoverzekering op uw eigen naam verzekerd gehad?

      Ja: Uw vorige autoverzekeraar heeft uw schadevrije jaren bijgehouden en kan u het juiste aantal schadevrije jaren vertellen.
      Nee: U heeft geen schadevrije jaren op uw naam staan.

      Lease
      Heeft u de afgelopen periode in een leaseauto gereden? Dan kan uw leasemaatschappij u een leaseverklaring geven. Met deze verklaring kijkt Allsecur of en zo ja, hoeveel schadevrije jaren wij u toekennen. De verklaring mag niet ouder zijn dan 12 maanden.

    • Hoe worden mijn schadevrije jaren gecontroleerd?

      Bij het beëindigen van een autoverzekering zet uw vorige verzekeraar uw schadevrije jaren in Roy-data. Roy-data is een systeem waarin verzekeraars de schadevrije jaren vermelden. Allsecur neemt dit aantal SVJ over.

      Lease
      Heeft u de afgelopen periode in een leaseauto gereden? Dan worden uw schadevrije jaren niet vermeld in Roy-data. Vraag uw leasemaatschappij om een leaseverklaring en stuur ons deze toe. De verklaring mag niet ouder zijn dan 12 maanden. Wij laten u weten of en zo ja, hoeveel schadevrije jaren wij toekennen.

    • Ik heb een auto verzekerd bij een andere verzekeraar. Kan ik deze schadevrije jaren gebruiken voor een 2e auto?

      Nee, dat kan niet. Uw schadevrije jaren kunnen maar op 1 auto in gebruik zijn. Allsecur kan uw schadevrije jaren alleen overnemen als uw lopende verzekering definitief is beëindigd. 

    • Allsecur neemt andere schadevrije jaren over dan die ik heb doorgeven. Kan dat?

      Ja, dat kan. Wij hebben ons als verzekeraar verplicht het aantal schadevrije jaren dat u aan ons heeft doorgegeven te controleren met het aantal in Roy-data. Wij gaan ervan uit dat in Roy-data het juiste aantal schadevrije jaren staan. Bent u het niet eens met het aantal jaren dat uw vorige verzekeraar in Roy-data heeft gezet? Dan kunt u het volgende doen:

      1. Informeer bij uw vorige verzekeraar naar de opbouw van uw schadevrije jaren
      2. Vraag hen om uw juiste schadevrije jaren in Roy-data te vermelden;
      3. Check na 14 dagen of uw juiste schadevrije jaren al zijn doorgegeven.
      4. Zijn deze doorgegeven? Dan hoeft u niets meer te doen;
    • Heb ik recht op schadevrije jaren als de vorige verzekering niet op mijn naam heeft gestaan?
      Alleen de verzekernemer bouwt schadevrije jaren op. Niet de regelmatige bestuurder en/of meerijdende partner. Wel kunnen deze worden overgedragen aan de partner. Wij vertellen u hier graag meer over.
    • Ik ben het niet eens met de schadevrije jaren die mijn vorige verzekeraar heeft doorgegeven. Wat kan ik doen?
      • Informeer bij uw vorige verzekeraar naar de opbouw van uw schadevrije jaren.
      • Vraag hen om uw juiste schadevrije jaren in Roy-data te vermelden.
      • Check na 14 dagen of uw juiste schadevrije jaren al zijn doorgegeven.
      • Zijn deze doorgegeven? Dan hoeft u niets meer te doen.
    • Wat zijn schadevrije jaren?
      Schadevrije jaren zijn het aantal jaren dat u schadevrij rijdt, terwijl de autoverzekering op uw naam staat. Niet de bestuurder, maar u als verzekernemer bouwt schadevrije jaren op. ‘Schadevrije jaren’ zoals een autoverzekeraar ze gebruikt, zijn dus niet hetzelfde als de jaren die u daadwerkelijk zonder schade heeft gereden of dat u uw rijbewijs heeft. Heeft u langer dan 1 jaar geen autoverzekering en ook niet lease gereden? Dan zijn uw schadevrije jaren vervallen.
    • Wanneer bouw ik schadevrije jaren op?
      Ieder jaar dat de verzekeraar geen schade voor u hoeft te betalen en u een autoverzekering op uw naam heeft staan, krijgt u er een schadevrij jaar bij. Vergoedt uw verzekeraar een schade aan uw auto of een schade aan de tegenpartij welke u heeft veroorzaakt? Dan verliest u schadevrije jaren.
    • Wat is Roy-data?
      Bij het beëindigen van een autoverzekering zet uw vorige verzekeraar uw schadevrije jaren in Roy-data. Roy-data is een systeem waarin verzekeraars de schadevrije jaren vermelden. Allsecur neemt dit aantal SVJ over.
    • Accepteert Allsecur mijn leaseverklaring?
      Ja, als deze verklaring niet ouder is dan 12 maanden. Vraag uw leasemaatschappij om een leaseverklaring en stuur ons deze toe. Wij laten u weten of en zo ja, hoeveel schadevrije jaren wij kunnen toekennen. Ga tot die tijd uit van 0 schadevrije jaren.
    • Accepteert Allsecur mijn werkgeversverklaring?
      Nee, Allsecur accepteert geen werkgeversverklaring
    • Accepteert Allsecur mijn Royementsverklaring?

      Ja, maar alleen als:

      • Uw vorige verzekeraar niet is aangesloten bij Roy-data.
      • Uw verklaring niet ouder is dan 1 jaar.
      • Het een originele schriftelijke verklaring is.

      Wij vertellen u hier graag meer over.

    • Waarom moet ik mijn schadevrije jaren doorgeven aan Allsecur?
      Met uw schadevrije jaren wordt berekend hoeveel korting u op uw nieuwe premie krijgt. Als u langer zonder schade rijdt, wordt uw korting hoger. U krijgt maximaal 80% korting op uw premie.
    • Waarom moet ik aantonen hoeveel schadevrije jaren ik heb? Kan Allsecur dat niet doen?
      Helaas niet. Allsecur kan niet nagaan hoe uw schadevrije jaren zijn opgebouwd (Wet Bescherming Persoonsgegevens). Wij kunnen alleen het aantal schadevrije jaren dat u hebt doorgegeven, controleren met het aantal dat in Roy-data staat. Uw vorige verzekeraar kan u wel uitleggen hoe uw schadevrije jaren zijn opgebouwd. Als u het er niet mee eens bent, kunt u zelf met uw vorige verzekeraar het gesprek aangaan.
    • Hoe kan ik mijn schadevrije jaren aantonen?
      U kunt bij uw vorige verzekeraar navragen hoeveel schadevrije jaren u heeft. Na beëindiging van uw autoverzekering zet uw vorige verzekeraar uw schadevrije jaren in Roy-data. Roy-data is een systeem waarin verzekeraars de schadevrije jaren vermelden. Allsecur neemt dit aantal schadevrije jaren over. Staan uw schadevrije jaren niet in Roy-data? Dan kunt u uw schadevrije jaren aantonen door een leaseverklaring of een originele royementsverklaring van uw vorige verzekeraar op te vragen.
    • Ik heb een verzekering bij Allsecur en nu past Allsecur mijn schadevrije jaren aan. Mag dat achteraf?
      Ja. Uw polis wordt opgemaakt met het aantal schadevrije jaren wat u zelf aan ons opgeeft. Na 20 dagen controleren wij uw schadevrije jaren in Roy-data en passen wij dit aan op uw polis.
    • Ik heb schade gereden. Hoeveel jaren val ik terug?

      U kunt in de algemene voorwaarden in de schadevrije jaren tabel aflezen hoeveel jaren u terugvalt bij schade.

    • Kan ik mijn schadevrije jaren overdragen?

      Ja, dat kan:

      • Alleen aan uw partner
      • Als uw partner op hetzelfde adres woont als u.
    • Hoeveel korting krijg ik op mijn premie door mijn schadevrije jaren. Op welke BM-trede sta ik met mijn schadevrije jaren? 

      In deze tabel kunt u aflezen op welke BM-trede u staat en hoeveel korting u op uw premie krijgt. 

    • Wat is het verschil tussen schadevrije jaren (SVJ) en BM-treden?

      De Bonus Malus trede geeft aan hoeveel Bonus Malus korting u krijgt op uw premie. Uw opgebouwde schadevrije jaren is het aantal jaren dat u geen schade heeft gereden waarvoor u aansprakelijk bent. Schadevrije jaren zijn dan ook niet gekoppeld aan de BM-trede. 

    • Kan ik mijn schadevrije jaren beschermen zodat ik niet terugval?

      Helaas niet. Zodra wij een schade aan u of uw tegenpartij uitkeren verliest u schadevrije jaren. In onze voorwaarden staat hoeveel schadevrije jaren u verliest. Bij schades die onder de Beperkt Casco dekking vallen, verliest u geen schadevrije jaren. Wel kunt de ‘korting op uw premie’ beschermen. Als u een bonusgarantie af, behoudt u dezelfde korting op uw premie als die u nu heeft. U valt wel altijd terug in schadevrije jaren. 

    • Kan ik een negatief aantal schadevrije jaren hebben?
      Ja, dan kan. Dat heet een malus registratie. U heeft dan minder schadevrije jaren opgebouwd dan u bent teruggevallen. Een negatief aantal schadevrije jaren wordt niet door alle verzekeraars geaccepteerd.
    • Hoe bescherm ik mijn premie bij schade?
      Vergoedt Allsecur een schade aan uw auto of een schade aan de tegenpartij welke u heeft veroorzaakt? Dan verliest u schadevrije jaren. U valt door deze schade ook terug op de Bonus-Malus ladder waardoor uw Bonus-Malus korting lager is en uw premie hoger wordt. U kunt de korting op uw premie beschermen tegen schade door Bonusgarantie [link naar Faq] af te sluiten. Met de Bonusgarantie kunt u één schade per jaar claimen zonder dat dit gevolgen heeft voor uw opgebouwde Bonus Malus. De korting blijft gelijk, wel valt u terug in schadevrije jaren.
28.0.16 D71