Veelgestelde vragen

Op deze pagina vindt u de veelgestelde vragen. De verschillende vragen en antwoorden zijn onderverdeeld in logische categorieën.

  • Over Allsecur
    • Wie is Allsecur?

      Allsecur is een online autoverzekeraar. Bij ons sluit u via internet of telefonisch een autoverzekering af. Ons kantoor staat in Den Bosch. Allsecur is onderdeel van Allianz Benelux N.V., maar werkt onder een eigen naam en heeft een eigen organisatiestructuur. Allianz Benelux N.V. is een onderdeel van Allianz Group, een van de grootste financiële instellingen ter wereld. Voor online autoverzekeringen bent u dus bij Allsecur aan een vertrouwd adres.

    • Wat kan ik doen als ik een klacht over Allsecur heb?

      Bent u ontevreden over onze service of bent u het oneens met een beslissing van een medewerker van Allsecur? Neem dan per e-mail of telefonisch contact met ons op zodat wij het met elkaar kunnen bespreken. Wellicht kunnen we samen tot een oplossing komen.

      Bent u niet tevreden met de oplossing van een van onze medewerkers? Dan kunt u schriftelijk een klacht indienen bij ons via klacht@allsecur.nl. Bent u niet tevreden met onze afhandeling van uw klacht? Dan kunt u uw klacht richten aan onze directie. Komen we er dan niet samen uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan het onafhankelijke Klachteninstituut Financiele Dienstverlening (www.kifid.nl). Deze stichting bemiddelt tussen u en Allsecur en neemt eventueel een bindende beslissing.

  • Autoverzekering
    • Hoe wordt de premie berekend voor mijn autoverzekering?

      De hoogte van uw premie wordt jaarlijks bepaald aan de hand van uw gekozen dekking en daarnaast de volgende gegevens:

      • Persoonlijke gegevens (zoals leeftijd en woonplaats)
      • Kenmerken van uw auto (zoals cataloguswaarde en gewicht)
      • Aantal schadevrije jaren. Bij een wijziging van deze gegevens kan u premie dus ook wijzigen.
    • Hoe kan ik mijn autoverzekering bij Allsecur opzeggen?

      Bij ons kunt u dagelijks uw autoverzekering opzeggen. Opzeggen kan door ons te bellen via 073-548 5000.

    • In welke landen ben ik verzekerd?

      Met onze autoverzekering bent u verzekerd in Europa en alle landen die grenzen aan de Middellandse Zee en aangegeven staan op de groene kaart. De autoverzekering is niet geldig in landen die zijn doorgestreept op het verzekeringsbewijs.

    • Hoe weet ik waarvoor ik verzekerd ben?

      Op uw polis staan de dekkingen die u gekozen heeft, met de verzekerde bedragen. Dat kunt u ook altijd nakijken via Mijn Allsecur.

    • Hoe bepaal ik welke extra dekkingen voor mij handig zijn?

      Op de overzicht dekkingen pagina vindt u een overzicht met uitleg van alle aanvullende dekkingen. Op deze manier kunt u eenvoudig bepalen welke aanvullende dekking u wilt afsluiten. 

      Elk jaar sturen wij onze klanten een Premie Alert. Hierin geeft Allsecur u ons advies op basis van onze ervaring. Twijfelt u over de gekozen dekkingen? Neemt u dan contact op met onze medewerkers en laat u vrijblijvend informeren.

    • Waarom verschilt mijn premie als ik deze nu bereken op Allsecur.nl?

      De premie op uw polisblad berekenen we op het moment dat u uw auto wilt verzekeren. De premie geldt voor een jaar. In de loop van het jaar kan de premie op onze website anders worden. Bijvoorbeeld omdat we risico's anders waarderen. Dit kan positief of negatief voor u uitpakken. Op internet vindt u altijd de actuele premie. Elk jaar sturen wij u een verlengingsvoorstel met de actuele premie en ons advies voor uw dekking.

    • Krijg ik korting wanneer ik meerdere auto’s bij Allsecur verzeker?

      Ja, wanneer u meerdere auto’s bij Allsecur verzekerd heeft u recht op de gezinskorting. Deze korting krijgt u over uw hoofddekking en varieert van 2,5% tot 10%, afhankelijk van de gekozen hoofddekking. De korting is ook van toepassing op partners die beiden een auto bij Allsecur verzekerd hebben en op hetzelfde adres wonen. Wilt u gezinskorting? Neem dan telefonisch contact met ons op.

    • Is een verzekeringsbewijs net zo geldig en geaccepteerd als een groene kaart in binnen- en buitenland? 

      Met het verzekeringsbewijs kunt u aantonen dat uw auto verzekerd is in alle landen die op het bewijs staan. In de landen met een * wordt alleen groene kaart geaccepteerd. Deze kunt u bij ons opvragen via info@allsecur.nl. Wij sturen u dan de groene kaart alsnog via de post.

    • Waarom krijg ik een verzekeringsbewijs en geen groene kaart?

      Het versturen van een verzekeringsbewijs heeft de volgende voordelen:

      • Snelheid: U kunt het verzekeringsbewijs meteen zelf printen, u hoeft niet op de post te wachten.
      • Zekerheid: Mocht u het verzekeringsbewijs kwijtraken dan kunt u de kaart altijd en overal weer printen. U heeft het bewijs dus altijd bij u!
      • Kostenbesparing: Mede daarom kunnen wij u een scherpe premie blijven bieden.
  • Schade melden
    • Wat te doen als ik schade heb?

      Geef uw schade zo snel mogelijk aan ons door. Wij zijn dag en nacht bereikbaar en regelen direct hulp voor u. Meldt uw schade:

      - Via de website

      - Door de bellen naar 073-548 5000

      Aangifte indien de schade veroorzaakt is door diefstal, joyriding, inbraak of vandalisme, of is uw auto aangereden door een onbekende dader? Doe dan direct aangifte bij de politie en stuur het proces-verbaal naar ons op. Lees meer over onze schadeafhandeling

    • Wanneer gebruik ik een schadeformulier?

      U gebruikt wel een schadeformulier bij:

      • - een aanrijding met een persoon, dier of object waarbij de persoon of eigenaar een schadeformulier kan ondertekenen;
      • - een aanrijdiging met een onbekend persoon of dier van onbekende eigenaar;
      • - vandalisme.

      U gebruikt geen schadeformulier bij:

      • - ruitschade
      • - hagelschade
      • - inbraak
      • - diefstal
      • - joyriding

      In een enkel geval hebben we wel een schadeformulier nodig bij een aanrijding met een vast object (opstal, hekwerk, luifel, vangrail) waarbij de tegenpartij niet bekend is. Als we dit nodig hebben, vragen we hier om. Lees ook onze tips bij het invullen van uw schadeformulier.

      Let op: bij een aanrijding met een onbekend persoon is het belangrijk dat u hiervan binnen 14 dagen aangifte doet bij de politie

    • Hoe kom ik aan een schadeformulier?

      U kunt een schadeformulier downloaden. Lees ook onze tips bij het invullen van uw schadeformulier.

    • Zit er een Allsecur hersteller bij mij in de buurt?

      U kunt de dichtstbijzijnde Allssecur hersteller vinden op de website van Topherstel.

      Ook kunt u achterop de groene kaart de dichtstbijzijnde topherstellers vinden.
    • Verandert mijn premie door schade?

      Onderstaand ziet u wanneer uw premie wel of niet verandert:
      Wel
      - de schade is veroorzaakt door eigen schuld;
      - het schadebedrag is niet te verhalen op een tegenpartij of het waarborgfonds.
      Niet
      - De tegenpartij is aansprakelijk en we kunnen de schade wel op de tegenpartij verhalen.
      - Indien u beperkt casco of volledig casco verzekerd bent en u schade heeft door inbraak, diefstal, joyriding, storm,hagel, brand, overstoming of loslopende dieren of vogels.
      Schade terugbetalen:
      Binnen 12 maanden nadat wij de schade hebben vergoed, kunt u ervoor kiezen om de schade aan ons terug te betalen zodat u weer uw oude Bonus Malus-korting terug krijgt.
      Bonusgarantie: Heeft u de bonusgarantie afgesloten en valt u terug in schadevrije jaren? Dan houdt u uw Bonus Malus-korting. Dit geldt voor maximaal één schade per jaar.
      Wilt u weten hoeveel u terugvalt in korting na schade? Kijk dan in uw polisvoorwaarden of neem telefonisch contact met ons op.

    • Mag ik mijn schade overal laten herstellen?

      U moet uw schade laten herstellen door een hersteller waar wij mee samenwerken (Allsecur herstellers).

      - Voor blikschade kunt u terecht bij een bij Topherstel aangesloten schadeherstelbedrijf. Bent u volledig casco verzekerd? Dan krijgt u vervangend vervoer aangeboden tijdens de reparatieperiode.

      - Voor ruitschade zijn dit Carglass, Autotaalglas en Glasgarage.

      Vrije Reparatiekeuze

      Heeft u de aanvullende dekking 'Vrije Reparatiekeuze'? Dan geldt dit niet voor u. U kunt kiezen waar u uw schade wilt laten herstellen. Let op bij ruitschade dat u kiest voor een merkdealer of een garage die Bovag of Focwa gecertificeerd is.

    • Hoe snel wordt mijn schade hersteld?

      Hoe snel is het schadeherstel geregeld en hoe snel krijgt u uitbetaald? Dat hangt af van de soort schade die u heeft en hoe u verzekerd bent.
      1. Blikschade vaststellen Na de schademelding, maken wij een inschatting van de kosten. Als het om een groter bedrag gaat, komt er een expert kijken hoe groot de schade is.
      2. Reparatie Hoe groter de schade, des de langer het schadeherstel zal duren. De exacte duur kunt u zelf met de hersteller afstemmen.
      3. Betaling Als u uw schade laat repareren door bedrijven waarmee wij samenwerken, gaat de rekening altijd rechtstreeks naar ons. Bij de keuze voor een eigen garage betaalt u rechtstreeks aan de garage. Vervolgens wordt het schadebedrag overgemaakt naar uw rekeningnummer.
      Letselschade? Indien er sprake is van letselschade kan dit soms langer dan 1 jaar duren.
    • Is de schade ook gedekt als ik iemand anders in mijn auto laat rijden?

      Ja. Als eigenaar mag u een ander in de auto laten rijden. Deze persoon moet dan wel een rijbewijs hebben dat in Nederland geldig is. Als deze bestuurder schade veroorzaakt, kunnen wel uw Bonus Malus-korting en de schadevrije jaren die u hebt opgebouwd omlaag gaan. Als er altijd iemand anders in uw auto rijdt, moet u dit aan ons doorgeven.

    • Wanneer kan ik mijn claim indienen bij het Waarborgfonds Motorverkeer?

      Heeft u schade zonder dader? En bent u niet Volledig Casco of voor rechtsbijstand bij Allsecur verzekerd? Dan kunt u zelf een claim indienen bij het Waarborgfonds motorverkeer. Controleer of u wellicht in aanmerking komt voor een vergoeding voor uw schade bij Schadezonderdader.nl

    • Waar kan ik mijn schadeformulier naar toe sturen?

      U kunt uw schadeformulier versturen naar Postbus 1951, 5200 BZ Den Bosch of inscannen en mailen naar info@allsecur.nl. Vermeld, indien bekend, ook uw schadenummer.

  • Betalen
    • Hoe en wanneer betaal ik de premie voor mijn online autoverzekering?

      Hoe kan ik mijn premie betalen?
      - via automatische incasso: u kunt per maand, kwartaal of jaar betalen.
      - via accept e-mail (digitale acceptgiro): u kunt per kwartaal of jaar betalen.

      Wanneer betaal ik mijn premie?
      - De eerste premie wordt 1 à 2 dagen nadat uw polis is ingegaan van uw rekening afgeschreven of u ontvangt een Accept E-mail.
      - U heeft ook de keuze om zelf een betaaldag te selecteren.

    • Kan ik mijn premie in termijnen betalen?

      Via automatische incasso kunt per maand, kwartaal of jaar betalen. Via accept e-mail (digitale acceptgiro) kunt u per kwartaal of jaar betalen.

    • Krijg ik korting als ik per jaar betaal?

      Nee, u krijgt dan geen korting.

    • Waarom over naar IBAN?

      Met IBAN worden internationale transacties tussen rekeningen en banken in verschillende landen makkelijker. Na 1 februari 2014 gebruiken we in Nederland alleen nog maar IBAN als rekeningnummer.

      U vindt alle informatie over IBAN op de website Over op IBAN.

    • Hoe vind ik het IBAN-nummer? 

      U vindt uw eigen IBAN in Internet Bankieren, op uw betaalpas en op uw rekeningafschriften.

      Het IBAN nummer van Allsecur is: NL44INGB0680716807

    • Kan ik een uitstel van betaling krijgen? 

      Nee. Een uitstel van betaling is niet mogelijk. Het eerste premiebedrag moeten binnen 25 dagen zijn ontvangen. De overige premiebedragen moeten uiterlijk binnen 45 dagen zijn ontvangen.

    • Wanneer ontvang ik mijn teveel betaalde premie na beeindiging van de polis?

      Nadat uw polis is beëindigd wordt de teveel betaalde premie na het verlopen van de wettelijke storneringstermijn van 56 dagen op uw bankrekening teruggestort.

    • Kan ik zelf een betaaldag selecteren?

      Ja. U kunt dit inregelen via Mijn Allsecur of doorgeven via info@allsecur.nl of door te bellen naar 073-548 5000. 

    • Hoe weet ik dat mijn auto weer verzekerd is na een schorsing?

      Zodra wij uw betaling in ons betalingssysteem hebben verwerkt, heeft u de dag na ontvangst van uw betaling weer dekking op uw polis. U ontvangt een e-mail van Allsecur dat uw polis weer actief is.

    • Waarom moet ik toestemming geven voor het automatisch afschrijven van de premie?

      Per 1 augustus 2014 mogen bedrijven alleen maar geld afschrijven van uw rekening als zij hiervoor uw toestemming hebben gevraagd / gekregen. Mondelinge toestemming van u of een ‘vinkje’ zetten voor deze toestemming is niet voldoende. Klanten die nu kiezen voor automatisch afschrijven van de premie, moeten hiervoor een ‘machtiging’ afgeven. U ontvangt een bevestiging van uw machtiging in de vorm van een machtigingskenmerk.

    •  Hoe geef ik toestemming voor het afschrijven van mijn premie?

      Allsecur stuurt u een speciale digitale acceptgiro (AcceptEmail) voor uw premie. Door de premie naar ons over te maken via internetbankieren (iDEAL), geeft u ons ook toestemming om uw premie af te schrijven. U ontvangt een bevestiging van uw machtiging in de vorm van een machtigingskenmerk. Op al uw afschriften ziet u dit kenmerk terug.  

  • Algemeen
    • Wat doen jullie met mijn contactgegevens?

      Op het moment dat u een verzekering afsluit – en daarna – kan Allsecur u naar uw persoonsgegevens en eventuele andere gegevens vragen. Wij verwerken deze gegevens volgens de gedragscode ‘Verwerking Persoonsgegevens Financiële instellingen’. Hierin zijn de regels van de Wet bescherming persoonsgegevens uitgewerkt.

    • Wat kan ik doen als ik een klacht over Allsecur heb?

      Bent u ontevreden over onze service of bent u het oneens met een beslissing van een medewerker van Allsecur? Neem dan per e-mail of telefonisch contact met ons op zodat wij het met elkaar kunnen bespreken. Wellicht kunnen we samen tot een oplossing komen.
      Bent u niet tevreden met de oplossing van een van onze medewerkers? Dan kunt u schriftelijk een klacht indienen bij ons via klacht@allsecur.nl. Bent u niet tevreden met onze afhandeling van uw klacht? Dan kunt u uw klacht richten aan onze directie en kijken we er nogmaals naar. Komen we er dan niet uit samen? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan het onafhankelijke Klachteninstituut Financiele Dienstverlening (www.kifid.nl). Deze stichting bemiddelt tussen u en Allsecur en neemt eventueel een bindende beslissing.
    • Helpt Allsecur mij bij het opzeggen van mijn autoverzekering?

      Jazeker. Wij kunnen u op de volgende twee manieren helpen bij het opzeggen van uw huidige autoverzekering: - Overstaphulp: Hierbij machtigt u ons om uw autoverzekering op te zeggen. - Opzegbrief: Hierbij sturen wij u een standaard opzegbrief, die u zelf in kan vullen en op kan sturen naar uw huidige verzekeringsmaatschappij.

    • Ik ben verhuisd/ga verhuizen. Hoe moet ik dit doorgeven?

      U kunt via ‘Mijn Allsecur’ uw adres aanpassen. Ook kunt u telefonisch of per e-mail uw nieuwe adres doorgeven. Uw postcode is een premiebepalende factor, dus uw premie zal wijzigen naar aanleiding van de adreswijziging. Uw premie kan hoger of lager worden. Na uw adreswijziging ontvangt u uw aangepaste polisdocumenten.

  • Schadevrije jaren
    • Hoeveel schadevrije jaren heb ik op mijn naam geregistreerd staan?

      Heeft u de laatste 36 maanden een autoverzekering op uw eigen naam verzekerd gehad?

      Ja: Uw vorige autoverzekeraar heeft uw schadevrije jaren bijgehouden en kan u het juiste aantal schadevrije jaren vertellen.
      Nee: U heeft geen schadevrije jaren op uw naam staan.

      Lease
      Heeft u de afgelopen periode in een leaseauto gereden? Dan kan uw leasemaatschappij u een leaseverklaring geven. Met deze verklaring kijkt Allsecur of en zo ja, hoeveel schadevrije jaren wij u toekennen. De verklaring mag niet ouder zijn dan 12 maanden.

       

    • Hoe worden mijn schadevrije jaren gecontroleerd?

      Bij het beëindigen van een autoverzekering zet uw vorige verzekeraar uw schadevrije jaren in Roy-data. Roy-data is een centrale database waarin verzekeraars de schadevrije jaren vermelden. Allsecur neemt dit aantal schadevrije jaren over.

      Heeft u de afgelopen periode in een leaseauto gereden? Dan worden uw schadevrije jaren niet vermeld in Roy-data. Vraag uw leasemaatschappij om een leaseverklaring en stuur ons deze toe. De verklaring mag niet ouder zijn dan 12 maanden. Wij laten u weten of en zo ja, hoeveel schadevrije jaren wij toekennen.

       

    • Ik heb een auto verzekerd bij een andere verzekeraar. Kan ik deze schadevrije jaren gebruiken voor een 2e auto?

      Nee, dat kan niet. Uw schadevrije jaren kunnen maar op 1 auto in gebruik zijn. Allsecur kan uw schadevrije jaren alleen overnemen als uw lopende verzekering definitief is beëindigd.

    • Allsecur neemt andere schadevrije jaren over dan die ik heb doorgeven. Kan dat?

      Ja, dat kan. Wij zijn als verzekeraar verplicht het aantal schadevrije jaren dat u aan ons heeft doorgegeven te controleren met het aantal in Roy-data. Roy-data is een centrale database waar verzekeraars de schadevrije jaren van verzekerden in vermelden. Wij gaan ervan uit dat in Roy-data het juiste aantal schadevrije jaren staan.

      Bent u het niet eens met het aantal jaren dat uw vorige verzekeraar in Roy-data heeft gezet? Dan verzoeken wij u contact op te nemen met uw vorige verzekeringsmaatschappij.

    • Heb ik recht op schadevrije jaren als de vorige verzekering niet op mijn naam heeft gestaan?

      Alleen de verzekeringnemer bouwt schadevrije jaren op. Niet de regelmatige bestuurder en/of meerijdende partner. Wel kunnen deze worden overgedragen aan de partner middels een overdrachtsverklaring. Wij vertellen u hier graag meer over.

    • Ik ben het niet eens met de schadevrije jaren die mijn vorige verzekeraar heeft doorgegeven. Wat kan ik doen?

      Als u het niet eens bent met het aantal vrijgegeven schadevrije jaren kunt u het volgende doen:

      1. Informeer bij uw vorige verzekeraar naar de opbouw van uw schadevrije jaren.
      2. Vraag hen om uw juiste schadevrije jaren in Roy-data te vermelden.
      3. Check na 14 dagen of uw juiste schadevrije jaren al zijn doorgegeven.

      Vanwege de Wet bescherming persoonsgegevens mogen wij geen contact opnemen met uw vorige verzekeraar.

       

    • Wat zijn schadevrije jaren, wanneer bouw ik schadevrije jaren op en wat is Roy-Data?

      Wat zijn schadevrije jaren:
      Schadevrije jaren zijn het aantal jaren dat u schadevrij rijdt, terwijl de autoverzekering op uw naam staat. Niet de bestuurder, maar u als verzekernemer bouwt schadevrije jaren op. Heeft u langer dan 3 jaar geen autoverzekering en ook niet lease gereden? Dan zijn uw schadevrije jaren vervallen.

      Opbouw- en afbouw schadevrije jaren:
      Ieder jaar dat de verzekeraar geen schade voor u hoeft te betalen en u een autoverzekering op uw naam heeft staan, krijgt u er een schadevrij jaar bij. Vergoedt uw verzekeraar een schade aan uw auto of een schade aan de tegenpartij welke u heeft veroorzaakt? Dan verliest u schadevrije jaren.

      Wat is Roy-Data:
      Bij het beëindigen van een autoverzekering zet uw vorige verzekeraar uw schadevrije jaren in Roy-data. Roy-data is een centrale database waarin verzekeraars de schadevrije jaren vermelden. Allsecur neemt dit aantal SVJ over.

       

    • Ik heb een verzekering bij Allsecur en nu past Allsecur mijn schadevrije jaren aan. Mag dat achteraf?

      Ja. Uw polis wordt opgemaakt met het aantal schadevrije jaren wat u zelf aan ons opgeeft. Na 20 dagen controleren wij uw schadevrije jaren in Roy-data en passen wij dit aan op uw polis.
    • Ik heb schade gereden. Hoeveel jaren val ik terug?

      In de schadevrije jaren tabel in uw polisvoorwaarden kunt u precies aflezen hoeveel jaren u terugvalt bij schade.

    • Kan ik mijn schadevrije jaren overdragen?

      Ja, dat kan aan uw partner indien deze op hetzelfde adres als u woont.
    • Hoeveel korting krijg ik op mijn premie door mijn schadevrije jaren. Op welke BM-trede sta ik met mijn schadevrije jaren? 

      Uw korting vindt u terug op uw polisblad. Bent u nog geen klant bij ons? Kijk dan in onze polisvoorwaarden.

    • Wat is het verschil tussen schadevrije jaren (SVJ) en BM-treden?

      Schadevrije jaren:
      Uw opgebouwde aantal schadevrije jaren zijn het aantal jaren waarin u een auto op naam verzekerd heeft gehad en u geen schade heeft geclaimd die niet verhaald kon worden.

       

      Bonus-Malus trede:
      Aan de hand van het aantal schadevrije jaren wordt de Bonus-Malus trede bepaald en deze geeft aan hoeveel korting u krijgt op uw premie.

    • Kan ik een negatief aantal schadevrije jaren hebben?

      Ja, dat kan. In dat geval bent u meer schadevrije jaren teruggevallen dan dat u aan schadevrije jaren had opgebouwd. Met een negatief aantal schadevrije jaren wordt u door sommige verzekeraars niet als nieuwe klant geaccepteerd.

    • Waarom moet ik aantonen hoeveel schadevrije jaren ik heb? Kan Allsecur dat niet doen?

      In verband met de Wet bescherming persoonsgegevens dient u zelf uw schadevrije jaren aan te tonen.

      Na beëindiging van uw autoverzekering zet uw vorige verzekeraar uw schadevrije jaren in Roy-data. Roy-data is een systeem waarin verzekeraars de schadevrije jaren vermelden. Allsecur neemt dit aantal schadevrije jaren over.

      Staan uw schadevrije jaren niet in Roy-data? Dan kunt u uw schadevrije jaren aantonen door een leaseverklaring of een originele royementsverklaring van uw vorige verzekeraar op te vragen.

46.0.2 FC62